Dasuquin Advanced Cats 60 strökapslar
  • Dasuquin Advanced Cats 60 strökapslar

Dasuquin Cats (60 strökapslar)

289,00 kr
Inkl. moms

Dasuquin Cats för katter är nu äntligen här! Den unika kombinationen av glukosaminer, kondroitinsulfat, ASU (avoca extrakt), grön te extrakt samt essentiella oljor från Boswelia familjen hjälper till att minska inflammation och stödjer leden vid påfrestningar i rörelseapparaten. Dasuquin cats är en EU anpassad Dasuquin advanced.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Dasuquin för katter är Nutramax mest kompletta tillskott för att minska problem för sjukdomar i rörelseapparaten för katter. Dasuquin

Avocado/sojabön-extrakt (ASU) som bla. verkar antiinflammatoriskt.

Glukomsaminhydroklorid som stödjer ett skadat ledbrosk

Chondroitinsulfat som även det stödjer ledbrosket och leden.

Grönt te extrakt

Essentiella oljor från Boswellia familjen

Artros hos katt är mycket vanligt och risken för att drabbas ökar med kattens ålder. Hos katter runt 10 år kan det vara så många som upp till 70% av katterna som är drabbade av artros. Dock är katten en mästare på att dölja sina smärttecken. Läs mer om artros hos katter för att lära dig hur du kan upptäcka denna vänliga ålderskrämpa hos din katt!

Dasuquin för katter kan användas för katter med konstaterad artros men även till katter med skador eller medfödda edfekter i rörelseapparaten. Risken för att drabbas av förslitningar i lederna ökar även vid övervikt.

Dosering

Dasuquin finns i smakliga kapslar som du antingen kan ge som de är eller öppna och strö över din katts mat. Lättast är att blanda det i mjukmat.

Startdosering - 4- 6 veckor

Under 5 kilo kroppsvikt - ge 1 kapsel om dagen på maten

Över 5 kilo kroppsvikt - 2 kapslar dagligen ovanpå maten

Efter startperioden kan man pröva att gå ned till halva dosen. Men hos katter med tydliga tecken på artros så kan man fortsätta att ge den högre startdosen tills vidare.

Du kanske också gillar