Kattfoder

Nyheter

Om oss

Kattfoder

Veterinärbutiken säljer foder som veterinärer rekommenderar till sina djur. Om du söker medicinska dieter eller friskfoder av bästa kvalitet finns det hos oss. Fodret du ger din katt kan förebygga och behandla sjukdomar så som övervikt, diabetes, leversjukdomar, njursjukdomar samt urinstensbildning. Vi har öven flera allergifoder Hypoallergenic och specific food allergy management plus, för katter med foderallergi samt luftburen så kallad atopi. Du hittar foder från både Royal canin & Specific & Hills vilka är ledande inom nutrition hos katter. Vi har även ekologiskt foder till katt för dig som värnar om miljön.

Mer

Kattfoder Det finns inga produkter i den här kategorin.

Underkategorier

• Royal Canin Rasfoder katt

Katter är fantastiska! Våra olika kattraser har olika egenheter, storlekar och egenskaper. Royal Canins rasfoder är specialanpassade dieter som är noga framtagna för att  passa de olika raskatternas katarktärsdrag och attribut. Hr finner ni foder framtaget för långhåriga katter så som perserkatten, birman, main coon till den aktiva bengalen.

• Friskfoder (katt)

Här hittar du foder för kattens olika livsstadier från ung till senior. För kattungen erbjuder Veterinärbutiken foder för den växande katten i flera olika fodermärken. För den yngre kastrerade katten har vi flera foder som passar kattungen som fortfarande växer men som har behov av ett foder med kontrollerat energiinnehåll som förebygger bilandet av urinstenar som ökar i tendens efter kastreringen. Hos oss finner du även bra seniorfoder för den äldre katten som passar både den lite yngre seniora katten med den minskade energibehovet till den äldre senior katten med ett behov av ett mer energitättfoder men som också skyddar njurarna. Vi har även spannmålsfritt foder samt virbac högproteinfoder.

• Veterinärfoder (katt)

Här finner du veterinärfoder, medicinska dieter som förebyggger & behandlar sjukdomar hos din katt. Här hittar du foder från allt till behandling av njursjukdom till urinsten och foderallergier. Vi har veterinärdieter i märkena Royal Canin, Hill´s, specific, Dr. Baddakys Solo och Purina