Hill's Prescription Diet Canine l/d

Hill´s Canine l/d är en veterinärdiet som är särskilt framtaget för hundar med leversjukdom eller för sjukdomar som orsakar belastning av levern.

• 2 kg
  • 5 kg
  • 12 kg

Datablad

Fodertyp Medicinska foder
Medicinskt område Lever
Konsistens Torrfoder

Dieten innehåller lättsmälta proteiner och kolhydrater och fetter för att minska belastningen och slaggprodukter från levern hos hundar med leversjukdom. Fodret innehåller ett ökat antal vitaminer och mineraler för att underlätta leverns arbete.

Ingridienser

Mald majs, animaliskt fett, sojabönsmjöl, torkade hela ägg, cellulosa, linfrö, smakbuljong, majsglutenmjöl, dikalciumfosfat, vegetabilisk olja, torkad betmassa, kaliumklorid, kalciumkarbonat, L-karnitin supplement, salt, L-arginin, DL-metionin, taurin, L-tryptofan, vitaminer och spårämnen. Innehåller EU-godkänd antioxidant.

Tips från veterinären

Vid leverproblem eller då hundar äter läkemedel som belastar levern är det bra att ge ett tillskott av S adenosyl methionin(SAM:e), vilket finns i kosttillskottet Denamarin. Flera studier på både djur och människor har visat att SAM:e hjälper levern att återhämta sig.

Förpackningsstorlek

2 kg, 5 kg & 12 kg