Cosequin katt

Cosequin katt är ett kosttillskott för katt vid behandling av artros och cystit. Vid sjukdomar i lederna är det viktigt att tillföra katten ny näring till brosket och ledvätskan.  Tillskottet ger en gladare, rörligare katt, vilket är ett tecken på att katten får minskad smärta. Cosequin är marknadens ledande kosttillskott för katter med artros. restad.

• 30 kapslar
  • 90 kapslar

Cosequin för katt vid behandling av artros och cystit. Marknadens ledande kosttillskott för katter med artros eller sjukdomar i rörelseapparaten. Preparatets renhet samt sammansättningen mellan chondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid leder till att det är ett av de mest effektiva. Bindvävnadens beståndsdelar spelar en viktig roll för optimal rörlighet och smidighet. Cosequin® är en patenterade kombination av ”lågviktiga” glukosamin molekyler som tillför de viktigaste näringsämnen till bindvävnadens återbyggande system.

Artros är ett vanligt lidande hos våra äldre katter. Många djurägare vet inte om att deras katter har problem med förslitningar i deras leder. Läs mer i vår atikel om artros och lär dig känna i gen tecknen på ledsmärta hos katt. Glukosaminer av god kvalitét kan bromsa den negativa trenden av slitage i kattens ledbrosk.

Dosering

Start dosering (4- 6 veckor)

Katt under 4,5 kg     1 strökapsel/dag

Katt över 4,5 kg       2 strökapslar/dag

Underhållsdosering

Ge kapseln/kapslarna varannan dag istället för varje dag.

Innehåll

Glukosamin Hydroklorid   99%     125mg

Kondroitinsulfat   100%    100 mg

Manganaskorbat   1,59 mg

Innehåller 30 eller 90 kapslar som lätt går att öppna och strö i kattens mat.

Cosequin katt