Clorexyderm Oto piu 150 ml

Clorexyderm Oto piu 150 ml

275,00 kr
Inkl. moms

Mild rengöring av öron för hund, katt, valp & kattungar. Nu uppdaterad! Det är en effektiv öronrengöring med vaxupplösande, svamp & bakteriedödande egenskaper som trots detta inte svider. En lösning som även kan användas om trumhinnan skulle vara trasig. Storförpackning för de djur som har återkommande öronproblem eller för hunden/katten med infektioner som kräver längre behandlingstid.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

ANVÄNDNING

Clorexyderm oto piu kan användas som komplement i behandling av öroninflammationer orsakade både av bakterier & svampar. Är surgörande vilket hämmar tillväxt av bakterier. Rengör på djupet i hörselgången, passar perfekt vid öronskabb då den löser upp och rengör. Med Laktobionsyra, en ny molekyl fås en mer djupgående rengöring med fuktighetsgivande effekt som motverkar rritation i örat.

Bruksanvisning: vrid av toppen för att bryta förseglingen. Håll upp öronlappen. Tryck på flaskan så en generös mängd rengöring kommer in i yttre hörselgången. Undvik direkt kontakt med huden då du sprutar in rengöring för att inte skada känslig hud. vik ned öronlappen. Massera öronbasen ca 10 s så lösningen sprider sig i hörselgången och så hunden/katten inte skakar ur sig all lösning. troka försiktigt bort överbliven lösning några minuter efteråt. Använd en bomullstuss, använd aldrig bomullstopps som kan skada örat & trumhinnan om hunden/katten skakar på huvudet. Du kan använda denna lösning 1-2 gånger i Veckan tills hörselgången är ren. efter detta använda den 1 ggr/veckan eller enligt din veterinärs rekommendation.

Läs mer om öroninflammation i vår artikel!

Rengöringen kan användas som förebyggande behandling var 14 dag för hundar/katter som har tendens till öroninflammation.

Innehåller: Klorhexidinglukonat (0.06%), laktobionsyra & salicylsyra, propylenglykol, glycerophosphoinositol lysin saltPH: 3

Du kanske också gillar