Diafarm Genital Care

Diafarm Genital Care

92,00 kr
Inkl. moms

Diafarm Genital Care är förhudsrengörning för hunden i behandlande och förebyggande syfte. Den antibakteriella lösningen är det lätt att rengöra förhuden med, då det medföljder spruta för behandling. Skonsam behandling av förhudskatarr.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Förhudskattar är ett mycket vanligt problem bland hanhundar. Du kan både förebygga och behandla förhudskatarr på ett skonsamt vis med Genital Care. Den antibakteriella lösningen hämmar och sköljer bort bakterier och pus som orsakar bekymmer för hunden.

Behandling

Vid förhudskattar behandla 1 gång dagligen i 14 agar eller enligt din veterinärs ordination. Vid rengöring dra upp lösningen i medföljande spruta. Sätt på en engångskanyl på sprutan vid varje tillfälle. För att rengöra häll upp en hel spruta och spruta in i förhudsvecket och rengör genom att hålla vecket slutet. Massera sedan för att fördela vätskan i hela veckat och för att få bästa rengöringseffekt. Tvätta förhudsöppningen med en bomullstuss. Ha gärna ett mjukt uppsugande papper i handen då du rengör för att torka/samla upp vätskan som sedan rinner ut. Kontakta veterinär om problemen inte försvinner efter behandlingen.

Vid förebyggande vård av förhuden rengör 1 gång i veckan.

Innehåll

Glycerol, vatten, fenoxyletanol , thymol, etylhexylglycerin

Diafarm

Du kanske också gillar