Purina Veterinary Diets Canine HA

Purina Veterinary Diets Canine HA

859,00 kr
Inkl. moms

Purina Pro Plan Veterinary Diets HA är en veterinärdiet med få råvaror av hög kvalitét. Dieten innehåller endast hydrolyserade proteiner som inte leder till allergiska reaktioner samt som är skonsamt mot mage och tarm. Maten består av endast en kolhydratkälla och är mycket lättsmält. Dieten är framtagen för hundar med foderallergi och med inflammatoriska mag-tarmsjukdomar.

Förpackning
Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Purina HA är en diet som används till hundar med hudproblem associerade med fodermedelsallergi. Maten kan då användas som ett fullfoder under längre tid. Purina HA används även som eliminationsdiet för att diagnostisera foderämnesallergi.
Purina HA kan även användas vid olika mag-tarmproblem så som; IBD (Inflammatory Bowel Disease), EPI (Exokrin Pankreas Insufficiens), Malabsorption, Lymfangiektasi, Fodermedelsintolerans, Hyperlipemi
PLE (Protein losing enteropathy)

Purina HA innehåller endast en proteinkälla som är hydrolycerad till en så pass låg molekylvikt för att förhindra allergiska reaktioner. Renad kolhydratkälla för att minska risken för att kroppen skall reagera.  Omega 3 & 6 fettsyror minskar inflammation i huden.

Några dagar längre leveranstid. Finns i förpackning 11 kg

Datablad