Royal Canin Intestinal 14 kg

Royal Canin Intestinal hund

240,00 kr
Inkl. moms

Royal Canin Intestinal är ett veterinär dietfoder för hundar med problem i mag-tarmkanalen. Skonsam mot magar i obalans samtidigt som den säkerställer hundens näringsupptag. Kombineras gärna med Pro-kolin, canicur pro eller diarsanyl.

Förpackning
Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder
Indikationer
  • Kronisk och akut diarré
  • Inflammatorisk tarmsjukdom (IBD)
  • Bristfällig matsmältning/upptag av näringsämnen (maldigestion/malabsorption)
  • Konvalescens
  • Obalans i bakteriefloran i tarmkanalen (SIBO)
  • Exokrin pankreas insufficiens (EPI, kronisk rubbning)
  • Magkatarr (gastrit)
  • Matvägran
Kontraindikationer
  • Pankreatit/tidigare pankreatit (inflammation i bukspottkörteln)
  • Hyperlipidemi (förhöjd halt av blodfetter)
  • Lymfangiektasi (sjukdom i tarmens lymfsystem).
  • Hepatisk encefalopati (leversvikt).
Utfodringsanvisning:

Vid akuta sjukdomstillstånd ges fodret i minst tre veckor. Det ger tarm- slemhinna möjlighet att återhämta sig och bilda nytt tarmludd. För att optimera näringsupptaget bör dagsransonen delas upp i flera små portioner.

Hög smältbarhet

• En kombination av kostfibrer och prebio- tika (FOS/frukto-oligosackarider och MOS/mannan-oligosackarider), främjar en god tarmflora och tarmslemhinnans funktion.

Hög energihalt

• Tillgodoser högt energibehov. Produkten har en hög energitäthet vilket gör att portionsstorleken kan hållas ned, så att belastningen på matsmältningssystemet minskar.

Matsmältningssäkerhet

• Hundar med mag-tarm problem har ofta en sämre aptit och kan minska i vikt. En hög smaklighet bidrar till en ökad aptit och gör att tillfrisknandet går snabbare.

EPA/DHA

• Högt innehåll av omega-3-fettsyrorna EPA (eikosapentaensyra) och DHA (dokosahexaensyra) bidrar till en god funktion av mag- tarmkanalen

Datablad

Fodertyp