Royal Canin Intestinal hund våtfoder 400g 1 st

Royal Canin Intestinal våtfoder hund

230,00 kr
Inkl. moms

Royal Canin Intestinal våtfoder för hund är en veterinär diet för att behandla & motverka lindriga mag-tarm lidanden. Våtfoder är optimalt att starta en skonkost med då den bla. säkertställer hundens vätskebalans. Det höga energiininehållet gör att hunden får tillräckligt kaloriintag trots mindre matprotioner.

Förpackning
Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder
Indikationer
  • Kronisk och akut diarré
  • Inflammatorisk tarmsjukdom (IBD)
  • Bristfällig matsmältning/upptag av näringsämnen (maldigestion/malabsorption)
  • Konvalescens
  • Obalans i bakteriefloran i tarmkanalen (SIBO)
  • Exokrin pankreas insufficiens (EPI, kronisk rubbning)
  • Magkatarr (gastrit)
  • Tjocktarmsinflammation (kolit)
  • Matvägran
Kontraindikationer
  • Pankreatit/tidigare pankreatit (inflammation i bukspottkörteln)
  • Hyperlipidemi (förhöjd halt av blodfetter)
  • Lymfangiektasi (sjukdom i tarmens lymfsystem).
  • Hepatisk encefalopati (leversvikt).
Utfodringsanvisning:

Fodret kan ges kortare eller längre tid beroende på magtarmproblemenssvårighetsgrad.

Matsmältningssäkerhet

• En kombination av kostfibrer och prebiotika(FOS/frukto-oligosackarider ochMOS/mannan-oligosackarider), främjaren god tarmflora och tarmslemhinnansfunktion.

Högt energiinnehåll

• Tillgodoser högt energibehov. Produkten har en hög energitäthet vilket gör att portionsstorlekenkan hållas ned, så att belastningen på matsmältningssystemet minskar.

EPA/DHA

• Högt innehåll av omega-3-fettsyrorna EPA (eikosapentaensyra) och DHA (dokosahexaensyra) bidrar till en god funktion av magtarmkanalen

Antioxidantkomplex

• Samverkande antioxidantkomplex (vitamin E och C, taurin och lutein) bidrar till att stärkaimmunförsvaret och minskar de fria radikalernas påverkan.

Mer information:

Mannan-oligosackarider har en struktur som binder sig till den del av bakterierna som passar till receptorer på tarmcellerna. På så vis blockeras bakterierna och kan inte fastna på tarmslemhinnan och föröka sig där.

Våtfoder

Förpackningsstorlekar: