Hill's Prescription Diet Feline l/d (1,5kg)

Hill's Prescription Diet Feline l/d (1,5kg)

275,00 kr
Inkl. moms

Hill's Prescription Diet l/d för katt är ett foder som hjälper katter med leversjukdomar, samt minskar belastningen på levern hos katter som äter läkemedel som kan vara skadliga för levern.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

HILL'S PRESCRIPTION DIET FELINE L/D är speciellt framtaget för katter med leversjukdomar som orsakar nedsatt leverfunktion. Fodret innehåller mycket lättsmälta kolhydrater, proteiner, fetter samt vitaminer och mineraler som är viktiga för att minska belastningen på levern. Leverdieten innehåller antioxidanter för att minska skador från fria radikaler.

ANVÄNDNING

Hill´s l/d är en veterinärdiet som används vid leversjukdomar hos katt samt till katter som står på längre behandling med läkemedel som ökar belastningen på levern.

DOSERING

Kroppsvikt (kg)

Foder (gram)

40 -  55

+ 11 - 13 g per kg

INGREDIENSER

Mald majs, kyckling- och kalkonmjöl, animaliskt fett, majsglutenmjöl, torkat helt ägg, malt ris, linfrö, torkad betmassa, smakbuljong, kaliumklorid, L-karnitin supplement, cellulosa, kalciumkarbonat, taurin, L-arginin, DL-metionin, vitaminer och spårämnen.  Innehåller EU-godkänd antioxidant.

TIPS FRÅN VETERINÄREN

Förutom att dieten är viktig vid leversjukdom så finns det kosttillskott som du kan ge din katt. Denamarin och zentonil är kosttillskott som hjälper skadade leverceller att återhämta sig. Tillskottet kan även stimulera nytillväxt av leverceller.

FÖRSTA GÅNGEN DIN KATT ÄTER FODRET

Gör gärna ett mjukt foderbyte första gången din katt äter maten. Blanda lite av den nya maten i det gamla fodret och öka successivt mängden tills att katten efter cirka en vecka står helt på det nya fodret. För väldigt kräsna djur så kan man behöva göra ännu mjukare övergång på 1-2 veckors tid. Se alltid till att ha färskt vatten tillgängligt för katten. För att öka vattenförbrukningen är det bra att ha vatten i flera rum i hushållet.

Datablad

Fodertyp