Virbac Vet Aquadent

Virbac Vet Aquadent

149,00 kr
Inkl. moms

Virbac Vet Aquadent är en lösning som ges i hunden och kattens dricksvatten för att motverka dålig andedräkt, rengöra munhålan samt hjälper till att motverka uppkomsten av tandsten. Kan användas i hunden och kattens dagliga tandvård. Är enkel att använda då 10 ml tillsätts till dricksvattnet.

Förpackning
Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Till skillnad från människor får hundar och katter inte karies utan snarare inflammationer i tandens infästning, även kallad paradontit. Paradontit kan orsaka tandlossning. Hundar och katter behöver munhygienförbättrande åtgärder. Vet Aquadent är en smaklig lösning som hjälper till att motverka uppkomsten av plaque, tandsten och illaluktande andedräkt. Lösningen tillsätts till djurets dricksvatten. Varje gång hunden eller katten dricker rengörs munhålan och andedräkten förbättras.

Vet Aquqdent innehåller 2 aktiva substanser, xylitol och klorhexindin. Xylitol hjälper till att motverka uppkomsten av plack och tandsten. Klorhexidin minskar tillväxten hos bakterier i munhålan.  Tillsammans med andra munhygienförbättrande åtgärder så som tandborstning, tandtuggpinnar etc så bidrar men till bättre munhygien.

Observera att hunden eller katten inte skall ha fri tillgång till lösningen utan endast 10 ml om dagen. Säljs endast hos veterinärer.

Flaska på 250 ml eller 500 ml

Särskilda referenser