Royal Canin Multifunction S/O-AFR, Urinary + hypoallergenic katt

Royal Canin Multifunction S/O-AFR, Urinary + hypoallergenic katt

0,00 kr
Inkl. moms

Royal Canin Multifunction S/O-AFR, Urinary + hypoallergenic för katt är en skräddarsydd diet för katter med sjukdommar i nedre urinvägarna och överkänslighet mot fodermedel eller inflammatoriska mag-tarmsjukdommar. Vid köp kontakta oss via mail.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Fodret innehar samma egenskaper som urinary och calm. Den ger en snabb upplösning av struvitstenar, genom en låg mättnadsgrad, vilket ger en ogynnsam miljö för kristallbildning i urinen. Fodret har ett högt innehåll av essentiella fettsyror för att motverka inflammation. Fodret ökar även urinvolymen så urinblåsan får en regelbunden tömmning och minskar risken för kristallbildning.

Veterinärfodret kan användas till katter med sjukdomar i nedre urinvägarna så som Ideopatisk cystit, urinsten, blockering av urinröret. Dieten är anpassad för katter som har dessa urinvägsbekymmer samtidigt som de har hud eller gastrointestinala sjukdomar så som foderallergi, atopi(luftburen allergi), inflammatoriska mag-tarmsjukdom (IBD)

Vid köp

Då dieten är individanpassad för varje katt så tillverkas fodret för varje katt och skickas direkt hem till djurägarens postombud i från fodertillverkaren. Ni måste därför ha en ordination/en diagnos från en veterinär för att kunna köpa maten. Du kan inte köpa maten på webbutiken.Kontakta vår veterinär via mail för prisuppgift samt så kan vi hjälpa er.

Finns i 2 kg förpackning

Tips får veterinären

För katter som har tendens till urinstensbildning eller som har urinsten så vill man öka vatten intaget. Att ge mjukfoder är då positivt. Att ställa fler vattens kålar i hushållet är ett annat sätt att öka vattenintaget hos katter med problem i urinvägarna. Smaksatt vatten av mussel/tonfiskspad(OBS vid foderämnesallergi så välj lämplig buljong) eller buljong från kokt fisk/kyckling (ge aldrig köpt buljong till katter utan endast "hemmagjord), kan även trigga ett ökat drickande.

Att berika kattens miljö samt minska stress är viktigt redan från kattens födsel. En stressfull miljö kan trigga sjukdomar som urinsten, ideopatisk cystit, FORL, övervikt, atopi. Vid stressfulla situationer komplettera gärna med naturliga lugnande doftferomoner Feliway. Vid urinsten och ideopatisk cystit hjälper ofta också tillskott med glukosaminer, så som Cystophan (som innehåller både lugnande ämnen samtidigt som glukosaminer), cystease och cosequin cat  att lindra bekymmren. Glukosaminerna skyddar slemhinnan i urinvägarna och lindrar obehaget vid dessa problem.

Datablad

Fodertyp