Rea!

Canikur Pro

Canikur Pro är en välsmakande pasta för frisk mage & tarm hos hunden, katten & hästen. Kan användas i förebyggande syfte tex vid stressmoment eller samtidigt som antibiotika behanlding. Canikur pro kan gärna kombineras med Canikur tabletter som stabliserar upp en orolig mage- & tarm samt binder upp vid kraftigt vätskande diarréer.

• 15 ml
  • 30 ml
  • 60 ml

Canikur pro är en välsmakande pasta som innehåller hjälpämnen med tredubbla funktioner som stärker och bevarar djurets tarmbalans.

Canikur pro ger ditt husdjur en naturligt hjälp till en sund mage genom sina tredubbla funktioner. Den innehåller probiotikum, vilket tillför mage och tarm med nya och gunnsamma "snälla bakterier" Canikur pro är ett kosttillskott som har ett av marknadens högsta antal av mickororganismer. De snälla bakterierna som är mjölksyre ´bakterier som återställer balansen i en orolig mage samt hämmar de skadliga, sjukdomsframkallande  bakterierna. Bakterirena är framtagna specifikt för att fungera för hundar ( fungerar lika bra till katter). Till skillnad från billiga preparat så överlever bakterierna magsäckens ogästvänliga miljö och passerarar ut i tarmen och kan återställa balansen.

Canicur innehåller även bra prebiotika vilket ger näring och stimulerar tillväxten av de gynnsamma bakterierna. Pastan har även en tredje funktion i sin naturliga och skyddande montmorillit lera. Leran är unik i sin förmåga att skydda tarmens slemhinna och binda upp skadliga gifter, virus och bakterier. Montmorillitleran är även unikdå den även i små doser ger en mycket stor absorptionsförmåga.

Canikur pro kan användas som komplement till medicinsk behandling så som vid antibiotikabehandlingar som ibland kan resultera i en obalans i mag-tarmfloran. Du kan också använda den i förebyggande syfte som vid stressutlöst diarré vid transport, på utställning, vid jakt, vid tävling.

Tips från veterinären

Canikur pro är bra att alltid ha hemma om olyckan skulle vara framme. Ett måste inför sommaren och de mag/tarmstörningarna som ofta kan drabba djuren då.

Betyg
2018-06-11

DIarre stopp

Har i beredskap. Vet att magen blir orolig vid miljöombyte hos min dotter Skickar med