FortiFlora hund

FortiFlora hund

340,00 kr
Inkl. moms

FortiFlora är ett fodertillskott till hund och katt som innehåller levande "snälla" bakterier (probiotika) för att balansera oroliga magar.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

FortiFlora är att kosttillskott som hjälper till att balansera tarmfloran, gynnar “goda bakterier” och hämmar sjukdomsalstrande bakterier. Tillskott av gynnsamma bakterier kan förbättra immunfösvaret för hundar med känsligt så som valpar och äldre hundar. Tillskottet kan ges från avvänjningen till 1års ålder eller till hundar över 7 års ålder.

Du kan även ge FortiFlora till valpar och dräcktiga, digivande honor.

FortiFlora kan användas i förebyggande syfte inför stressiga situationer, vid foderbyten samt under antibiotikabehandling för att förhindra att hunden blir lös i magen.

Enda probiotiska fodertillsatsen i Europa som är granskad och godkänd för både hund och katt. SF68® är en helt specifik stam av Enterococcus faecium (NCIMB 10415, E1705)

Dosering

1 dospåse FortiFlora® 1 gång dagligen, strös över hundens foder (30 dgr). Vid akuta/ospecifika diarréer: Initialt 1-2 påsar 2 ggr dagligen i 4 - 7 dagar och därefter 1 dospåse dagligen. När ges som stöd för mikrofloran under en antibiotikabehandling à separera från samtidig antibiotikagiva med några timmar. Fortsätt gärna med FortiFlora® några dagar efter avslutad behandling. Kan också ges under lång tid (> månader) vid tex kroniska besvär. Om kostnadsskäl för djurägare -> ge 1 gång dagligen 3-4 veckor sedan 1 gång varannan till var tredje dag. (om djuret fungerar på detta).