Cobalequin- B12 Tuggtabletter

Cobalequin- B12 45 st Tuggtabletter

349,00 kr
Inkl. moms

Cobalequin är ett unikt smakligt tillskott av biotillgängligt B12 för hundar och katter med B12 brist, vilket är mycket vanligt vid olika mag-tarmbekymmer. Cobalequin är vetenskapligt bevisad att den är tillgänglig för hunden & katten i sin tablettform. På så vis slipper du ge ditt djur tillskottet via sprutor.

Storlek
Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Cobalequin är ett tillskott tillverkat av Nutramax som är världsledande inom högkvalitativa kosttillskott för djur och människor. Cobalequin är tillskillnad från många andra B12 tillskott biotillgänglig i sin tablettform. Cobalequin är även säker att använda för att behandla din hund eller katt under längre tider. Tuggtabletterna är framtagna för att det skall vara lätt att ge ditt djur och de är smaksatta med kycklingsmak.

Cobalequin gör det möjligt att ditt djur kan få återhämta sig i hemmet, då ni kan följa upp en B12 behandling via injektion på veterinärkliniken med en oralbehandling i hemmet.

B12/kobalaminbrist är vanligt hos hundar och katter med mag-tarmproblem, vid annorexi, vid sjukdomar som ökar urinering som tex kronisk njursvikt, diabetes och hypertyreos. Många kroniska magtarmsjukdomar kan ge brist på B 12. Man har sett i studier av katter med kroniska diarréer att 20 - 50% hade B12 brist.

Vissa djur, framförallt katter,  med kronisk diarré som inte blir bättre på veterinärmedicinsk diet, kan behanldas för sin B 12 brist och tillfriskna.

Djur med olika sjukdomar som hämmar upptaget i tarmen kan få brist på B12. Exokrin pankreas insufficiens, IBD är en vanlig orsak till B12 brist. Katter med andra problem i sin bukspottskörtel löper även risk för brist på B12 till exempel pankreatit. Bakteriell överväxt i tarmen SIBO kan även ge B 12 brist och behövs behandlas med tillskott av B 12.

B12 brist kan även uppstå vid sjukdomar som ökar hunden och kattens urinering så som njursjukdom, diabetes och hypertyreos.

B12 är en vattenlöslig vitamin, vilket gör att det är en säker vitamin att ge i tillskott och en liten risk att överdosera.

Burken för liten passar små hundar & katter, burken för stor passar hund >10 kg.

Dosering

Vikt                              Antal tabletter

katt/hund <10 kg          1 liten tablett

Hundar 10 - 37 kg         1 stor tablett

Hundar > 37 kg             2 stora tabletter

Innehåll

Lilla tabletten: 250 mickrogram Cyanocobalamin, kycklingsmak, magnesiumstearat, microcrystalincelulosa, silicondioxid.

Stora tabletten: 1000 micorgram cyanocobalamin, kycklingsmak, magnesiumstearat, microcrystalincelulosa, silicondioxid.

Du kanske också gillar