ProViable - DC strökapslar maghälsa för hund & katt

ProViable - DC strökapslar maghälsa för hund & katt

209,00 kr
Inkl. moms

ProViable DC strökapslar är en hög kvalitetsprodukt för att främja sund maghälsa för hund & katt. En kapsel Proviable DC innehåller hela 5 miljarder livskraftiga, nyttiga, probiotiska mickroorganismer, vilket hjälper att stödja en balans i mage och tarm. Tillsatt prebiotika gör att de "snälla" bakterierna i magen tillväxer.

Förpackning
Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Hunden och kattens mag-hälsa förlitar sig på en balanserad mag-tarmflora- det vill säga balansen mellan fördelaktiga, "snälla" bakterier och skadliga bakterier som finns i djurets tarmar. En god balanserad mickroflora hjälper din hund och katt att vara friksa genom:

• Stimulerar kroppens immunförsvar, så att djuret blir bättre rustat att kunna bekämpa infektioner
  • Hjälper till att göra näring mer lätttillgånglig för kroppen
  • Producerar vitaminer och fettsyror

ProViable kan ges under korta perioder av obalans i mage-tarm så som diarré, gasbildning eller kräkningar. Tillskottet kan även ges som förebyggande behandling hos djur som har tendens till oroliga magar som till exempel stressutlöst diarré, vid antibiotikabehandling.

Dosering

Ge en strökapsel dagligen i munnen eller blanda den i hunden/kattens mat.

Innehåll

En ProViable DC kapsel har hela 7 nyttiga bakteriestammar

• Enterococcus faecium
  • Streptococcus thermophilus
  • Lactobacillus acidophilus
  • Lactobacillus bulgaricus
  • Lactobacillus casei
  • Bifidobacterium bifidum
  • Lactobacillus plantarum

Kapseln innehåller även Fruktossakarid, gummi arabikum, gelatin, maltosdextrin. Kan ta någon dag extra i leverans.

Du kanske också gillar