Dasuquin till hundar (liten-mellan)

Dasuquin är en ny generation av kosttillskott för hundens ledhälsa. Innehåller glukosaminer & kondroitinsulfat av högsta kvalitet tillsammans med det antiinflammatoriska ämnet ASU. Dessa ämnen har en synergistisk effekt & minskar den brosknedbrytande processen. Kostnadseffektivt kosttillskott, då det krävs färre tabletter för underhållsdos.

Dasuquin är ett avancerat tillskott för ledhälsa. Dasuquins tillverkare har även utvecklat Cosequin som är ett tillskott som många veterinärer rekommenderar vid ledproblem. Dasuquin kombineras ASU som är fetter ifrån avocado & soyabönor samt antioxidanter från gröntte.Det finns flera studier på ASU´s positiva verkan på ledbrosket samt dess antiinflammatoriska effekter, vilket gör det till ett säkert tillskott att äta.

ANVÄNDNING

Kosttillskottet kan ges vid situationer så som:

• hundar som tävlar, tränar
  • unga hundar med tecken på felaktig utveckling i lederna (vilket kan leda till ledsjukdom senare i livet)
  • efter ledoperationer
  • patienter som amputerats
  • efter en ledskada
  • behandling av kroniska ledproblem
  • överviktiga patienter
  • alla aktiva djur, särskilt stora raser

DOSERING

Kosttillskottet finns i 2 förpackningar en för små & mellanstora hundar under 25 kg och en förpackning för stora hundar över 25 kg. Första 4 veckorna ges en högre startdos.

Kroppsvikt

Initial dos (4-6 veckor)

Underhållsdos

under 5 kg

1/2 tablett

5 - 15 kg

1 tablett

1/2 tablett

15 - 25 kg

2 tabletter

1 tablett

INGREDIENSER

Glukosamin HCl (600 mg), Kondroitinsulfat (250 mg), Avokado/soya extrakt (45 mg)

En förpackning innehåller 80 tuggtabletter.

Dasuquin till hundar (liten-mellan)