Denamarin kapslar

Denamarin är levertillskott för hundar och katter. Tillskottet har 2 aktiva ingridienser silybin & SAMe. Vid leverproblem minskar kroppens eget SAMe. Vetenskapliga studier visar att tillskott av SAMe snabbar på leverns återhämtning.Denamarin kan tas i förebyggande syfte & vid behandling av leversjukdom men även som komplement vid behandling av pankreatit.

ANVÄNDNING

Förutom att denamarin stödjer leverfunktionen så kan de aktiva ämnena i kosttillksottet även hjälpa vid andra sjukdomstillstånd. Denamarin kan även hjälpa vid inflammation i bukspottskörteln, pankreatit. Vid långvarig läkemedelsanvändning som kan påverka levern kan denamarin tas i förebyggande och skyddande syfte så som vid behandling av epilepsimedicin och smärtstillande läkemedel vid till exempel artros. Vissa studier på andra djur har även visat att SAM:e kan hjälpa hjärnans kognitiva förmåga och hjälpa till med korttidsminnet samt att en antioxidativ effekt skyddar kroppen mot fria radikaler. Läs er om demens hos katt  samt om fettlever i våra artiklar. Tillskottet skulle därför kunna stödja äldre hundar och katter.

Kapslarna finns i storlekarna 90, 225 & 425 mg

Betyg
2018-05-04

levervärden normala igen

vår hund fick leverproblem efter en infektion. han stod på mat som veterinären ordinerat för levern och värderna stabiliserade sig men var fortfarande höga. Vi fick rådet att pröva denamarin och efter några månader var värdena nästan helt normala igen och han är mycket piggare. Kan rekommenderas varmt.

Skriv din recension !

Denamarin kapslar