Visa större

Cosequin katt 80 strökapslar

Cosequin katt är ett kosttillskott för katt vid behandling av artros och cystit. Vid sjukdomar i lederna är det viktigt att tillföra katten ny näring till brosket och ledvätskan.  Tillskottet ger en gladare, rörligare katt, vilket är ett tecken på att katten får minskad smärta. Cosequin är marknadens ledande kosttillskott för katter med artros. Nu i lager.

Cosequin för katt vid behandling av artros och cystit. Marknadens ledande kosttillskott för katter med artros eller sjukdomar i rörelseapparaten. Preparatets renhet samt sammansättningen mellan chondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid leder till att det är ett av de mest effektiva. Bindvävnadens beståndsdelar spelar en viktig roll för optimal rörlighet och smidighet. Cosequin® är en patenterade kombination av ”lågviktiga” glukosamin molekyler som tillför de viktigaste näringsämnen till bindvävnadens återbyggande system.

Artros är ett vanligt lidande hos våra äldre katter. Många djurägare vet inte om att deras katter har problem med förslitningar i deras leder. Läs mer i vår atikel om artros och lär dig känna i gen tecknen på ledsmärta hos katt. Glukosaminer av god kvalitét kan bromsa den negativa trenden av slitage i kattens ledbrosk.

Dosering

Start dosering (4- 6 veckor)

Katt under 4,5 kg     1 strökapsel/dag

Katt över 4,5 kg       2 strökapslar/dag

Underhållsdosering

Ge kapseln/kapslarna varannan dag istället för varje dag.

Innehåll

Glukosamin Hydroklorid   99%     125mg

Kondroitinsulfat   100%    100 mg

Manganaskorbat   1,59 mg

Innehåller 80 strökapslar som lätt går att öppna och strö i kattens mat.

2018-08-15

Bra kombination

Har börjat ge min 14 åriga katt Cosequin, strör på maten, tycker hon blivit aktivare och mer alert Att behålla friska urinvägar och en frisk urinblåsa får vi på köpet

2018-01-26