• På rea!

Flexadin Advanced 30 bitar

362,00 kr
Inkl. moms

Flexadin Advanced är ett nytt smakligt kosttillskott för din hunds leder. Flexadin innehåller unika näringsämnen som hjälper din hund att minska smärta och inflammation vid artros och ledbesvär.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Osteoartros eller artros är vanlgt förekommande hos äldre hundar, hundar som opererats eller skadats i rörelseapparaten samt hos hundar som haft längre tid av övervikt. Artros leder till skador i ledbrosket vilket i sin tur leder till inflammation och smärta i leden. Hundens led skall ta emot djurets kroppsvikt och göra hundens rörelser smidiga. Brosket i leden är uppbyggt av stora molekyler där bland annat kollagen, glukosaminoglykaner, kondroitin ingår som beståndsdelar. Tillför vi dessa beståndsdelar till den skadade stannar vi upp det nedbrytande förloppet. Flexadin advanced tillför kollagen till det skadade ledbrosket. Omega 3 minskar inflammationen i den skadade leden och på så vis minskar man smärtan som hunden upplever. Antioxidanten vitamin E minskar skador från fira radikaler.

ANVÄNDNING

Flexadin plus kan användas till hundar som står under hård träning, tävling, jakt eller vid ålderdom då för att hålla hunden och katten rörliga och glada så länge som möjligt.

DOSERING

Kroppsvikt (kg)