Cosequin DS 120 st strökapslar för hund
  • Cosequin DS 120 st strökapslar för hund

Cosequin DS strökapslar för hund (120st)

599,00 kr
Inkl. moms

Cosequin Strökapslar är ett kosttillskott för hund vid behandling av artros och cystit. Det är ett av marknadens ledande kosttillskott för hundar med artros eller sjukdomar i rörelseapparaten. Preparatets renhet samt sammansättningen mellan chondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid leder till att det är ett av de mest effektiva.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Cosequin® är en patenterad kombination av glukosaminmolekyler samt glukosaminoglykaner (GAG´s) som tillför de viktigaste näringsämnen till olika viktiga komponenter i leden. GAG-byggs in i regenererat ledbrosk. Smådjurens upptag utav ledstimulerande tillskott är lite annorlunda än människors, varför man skall ge hunden tillskott som är framtaget just för dem. Studier har visat att detbästa resultatet är då man har en kombination av Chondriotin och glukosamin, denna kombination har just Cosequin.

Du kan ge glukosaminer till hund i förebyggande syfte om din hund har medfödda svagheter i sin rörelseapparat så som dysplasier eller felaktiga benställningar. Man kan även ge det till hundar som haft olika skador i led eller skelettet så som frakturer, luxationer, eller korsbandssakadort. Då hunden blir äldre så sker ett slitage i hundens leder och den kan drabbas av artros där bland annat ledbrosket bryts ned och orsakar smärta hos hunden. Med kostillskott som innehåller glukosaminer kan man bromsa upp förloppet samt lindra besvären vid artros. Ibland kan man utöver kosttisllkott innehållende glukosaminer lindra med omega 3 fettsyror samt läkemedel som din veterinär kan skriva ut efter en undersökning. Om hundens symptom på smärta och stelhet ökar tag då din hund till  veterinären för att undersöka orsaken.

Cosequin strökapslar öppnar du & blandar lätt i maten.

Dosering

1:a månaden