Allergy management Plus-HY katt våtfoder 100g x 7 st

Allergy management Plus-HY katt våtfoder 100g x 7 st

109,00 kr
Inkl. moms

Allergy management plus finns nu även i våtfoder för katter med allergier samt känsliga magar. Fodret kan användas till alla katter även kattungar. De höga halterna essentiella fettsyror gör att maten passar som diet för flera inflammatoriska sjukdomar så som allergier, känsliga magar, övriga hudproblem samt akut gastroenterit.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Användningsområden

• Allergisk dermatit orsakad av atopi, födoämnesreaktioner, loppallergi eller någon kombination av dessa överkänsligheter

• £  Magtarmbesvär orsakade av födoämnesreaktioner

• £  Kolit, in ammatorisk tarmsjukdom (IBD)

• £  Magtarmbesvär som diarré, kräkningar och gasbildning, orsakade av nedsatt förmåga att smälta och uppta näringsämnen,

exokrin pankreasinsuf cients (EPI) och akut gastroenterit

• £  Hud- och pälsproblem, som svarar på foder med högre halt av eromättade fettsyror

• £  Andra tillstånd som svarar på intag av höga halter eromättade fettsyror t. ex. kolit, astma och artrit

Hydrolyserat laxprotein med en molekylvikt på < 3 000 Dalton, är lågallergent och har en hög smältbarhet.

Fodret har mycket höga halter av omega-3-fettsyrorna EPA och DHA från skolja, samt omega-6-fettsyran GLA från gurkörtsolja. Dessa fettsyror kan påverka immunsvaret genom att förändra produktionen av eikosanoider, samt stödja hud och päls hos katter med atopi.

Kvalitetsråvaror med mycket hög smältbarhet gör att fodret är särskilt lämpligt för patienter med tunntarmsdiar

Fodret stöder hälsosamma urinvägar.

Ett komplett, balanserat foder, som följer rekommenderade näringsnivåer och tillgodoser det fulla näringsbehovet hos både växande och fullvuxna katter. Fodret är därmed även lämpligt för kattungar.

Innehåll

Ris, risprotein, hydrolyserat laxprotein, solrosolja, skolja, mineraler, psyllium husk, gurkörtsolja, vitaminer och spårämnen, taurin.

Innehåller inga konstgjorda antioxidanter, färg- eller smakämnen.

Datablad

Fodertyp