Clorexyderm Schampo 4%

Clorexyderm Schampo är ett koncentrerat schampo för hundar, katter och hästar. Clorexyderm schampo 4 % får användas för hud och hår hygien på husdjur när rensningen förknippad med en stark antiseptisk åtgärd krävs. Desinficerande tvätt inför operationer. Som komplement till medicinsk behandling av infektiösa hudsjukdomar (bakterier, jästsvamp, dermatofyter).

• 250ml
  • 1000ml

Används vid hudinfektioner hos hund, katt och häst.

Bruksanvisning

Använd ljummet vatten för att blöta djurets päls. Späd ut schampot med minsta vattenmängd som anges och massera försiktigt mothårs.
Efter 5 – 10 minuter skölj med ljummet vatten och torka.

Blanda schampo med vatten i dessa proportioner:

Schampo         Vatten
Liten hund och katt:  upp till 15 ml   185 ml
Medelstor hund:        upp till 30 ml   370 ml
Stor hund:                upp till 50 ml   620 ml

Tesked = 5 ml.
Matsked = 15 ml.

Innehåll

Klorhexidin diglukonat 4%, Lanolin, Glycerin

Clorhexiderm schampo 4 % är ett desinficerande schampo som innehåller klorhexidin digluconate. Det är ett brett antibakteriellt spektrum som använts för en lång tid i humanläkemedel och veterinärmedicinska områden. Clorexyderm schampo 4 % är aktivt mot mikroorganismer känsliga för klorhexidin. Lanolin hindrar uttorkning. Glycerin är en emulsion som skyddar huden.

Stor flaskan 1 liter flaskan tar nu lite längre tid.

Clorexyderm Schampo 4%