Royal Canin Multifunction C2P+ - KACL Control: Mobility + Satiety

Royal Canin Multifunction C2P+ - KACL Control: Mobility + Satiety

0,00 kr
Inkl. moms

Royal Canin Multifunction C2P+ - KACL, Mobility plus Satiety för hund är en veterinärdiet för hundar med både övervikt och sjukdomar i rörelseapparaten.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Mobility plus Satiety är ett foder med reducerat kaloriinnehåll samt ökad andel kostfiber för att minska risken för överviktsrelaterade sjukdomar. Fodret har även tillskott av inflammationshämmande ämnen så som curcumin (ämne i gurkmeja).

Mobility + Satiety kan användas för hundar som har tendens eller har övervikt och sjukdomar relaterade till övervikt och som samtidigt har problem i leder/rörelseapparaten. Exempel på överviktsrelaterade sjukdomar är diabetes som är orsakad av övervikt eller överviktsrelaterad hyperlipidemi. Många hundar som har övervikt får ett ökat slitage på leder coh rörelsepparaten. Övervikten ökar risk för artros. Många äldre hundar som varit överviktiga har därför ofta även drabbats av sjukdomar i rörelseapparaten. För dessa hundar behövs därför en individanpassad diet så som Mobility + Satiety är.

Vid köp

Då dieten är individanpassad för varje hund så tillverkas fodret för varje hund och skickas direkt hem till djurägarens postombud ifrån fodertillverkaren. Ni måste därför ha en ordination/en diagnos från en veterinär för att kunna köpa maten.  Du kan inte köpa maten på webbutiken. Kontakta vår veterinär via mail för prisuppgift samt så kan vi hjälpa er.

Finns i 3,5 & 9 kg förpackning

Datablad