Seraquin 2 g blister- 10 st tuggtabletter för hund

60,00 kr
Inkl. moms

Seraquin är ett kosttillskott med naturliga komponenter som del i behandling av artros hos hund och katt. Seraquin innehåller kombinationen av både kondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid, som ger bäst effekt för hunden och kattens förmåga att skydda skadat ledbrosk.

Seraquin 2 g blisterförpackning med 10 st läckra tuggtabletter i kycklingsmak.

Kvantitet

• Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar) Snabba leveranser med PostNord (normalt 1-4 dagar)
  • 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder 14 dagars returrätt och alltid smakgaranti på foder

Seraquin är fina glukosaminer för katt & hund.  En kombination av både kondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid verkar tillsammans och ger en bättre effekt  i förmågan att skydda skadat ledbrosk. Seraquin innehåller även kraftfulla antioxidanter med förmåga att neutralisera fria radikaler och skydda leden.

Ge din hund och katt bra livskvalitet och ett aktivt liv. Seraquin kan ges i förebyggande syfte till de djur som har medfödda svagheter i sin rörelseapparat så som dysplasier, felaktiga benställningar. Tillskottet kan även ges till djur som haft trauma i rörelseappareten så som benbrott eller fall från hög höjd. Den äldre hunden och katten drabbas ofta av artros som är försltningar i lederna. Vi kan inte ta bort de skador som redan skett men vi kan med glukosmainer bromsa upp fortskridandet av skadorna och ockås lindra inflammationen samt till viss del smärtan i leden.

Glukosaminer och kondrotinsulfat är viktiga komponenter i brosket i djurets led. Ofta minskar symptomen på smärta i rörelseapparaten efter 3-4 veckor efter behandlingens start. Vid hälta och tecken på smärta är det viktigt att du kontaktar din veterinär. Ibland kan vi behöva kombinera behandling med olika smärtstillande läkemedel med kosttillskott. Ofta kan djuräagren minska användningen av antiinflammatoriska läkemedel vilka man använder för att minska smärtan hos djuret vid artros.

Dosering

Seraquin 2 g för hund

Kroppsvikt

Initial dos (4-6 veckor)