Royal Canin Mobility katt

Royal Cannin Mobility katt är ett komplett foder för fullvuxna & äldre katter som bidrar till att håller lederna friska & rörliga på ett naturligt sätt. mobility är ett veterinärtfoder som innehåller Grönläppad mussla, som består av aminoglykaner & unika essentiella fettsyror som ger friska leder & en aktiv katt.

• 2 kg
  • 4 kg

Datablad

Fodertyp Medicinska foder
Medicinskt område Rörlighet
Konsistens Torrfoder

Många äldre katter har utvecklat artros utan att djurägarna vet om det. De tror att oviljan att röra sig och att katten sover mer under dagarna beror på den ökade åldern. Ibland kan dessa symptom bero på smärta & stelhet i lederna. Rådfråga din veterinär då många katter även kan ha andra sjukdomar som kan ge liknande symptom så som trötthet, ovilja till rörelse.

Fodret kan även ges till vuxna men yngre katter där man sett rörelsestörningar eller där man har vetskap om medfödda problem i rörelseapparaten. Fodret är mkt smakligt och innehåller även S/O indexet som förebygger urinstensbildning hos katten. Fodret har höga halter av antioxidanter & essentiella fettsyror samt ett minskat innehåll av fosfor vilket minskar belastningen på njurar och är en bra diet för att lindra åldrandets effekter på katten. Ett bra alternativ till den äldre & vuxna katten som inte kan luras att ta kosttillskott med glukosaminer.

Grönläppad mussla har även en unik antiinflammatorisk effekt som verkar smärtstillande på den onda leden.

Royal Canin Mobility katt