Specific Weight Reduction (CRD-1)

Specific Weight Reduction är ett veterinärt foder av hög kvalitet för viktnedgång hos hund. Lågkalorifoder med rikt innehåll av fibrer gör att djurägaren kan ge sin hund tillräckligt med fodermängd för att inte få en hungrig hund, vilket är viktigt för genomförandet av en viktnedgång.

• 2 kg
  • 7.5 kg
  • 13 kg

Datablad

Fodertyp Medicinska foder
Medicinskt område Viktminskning
Konsistens Torrfoder

Att banta en överviktig hund är viktig för att minska risken för följdsjukdomar så som diabetes, hjärt- kärlsjukdomar, artros. Fodret tillverkas av läkemedelsföretag med över 30 års erfarenhet av fodertillverkning & forskning. Fodret har de viktiga kompnenterna för en lyckad viktnedgång:

* Högt protein innehåll vilket säkrar att muskelmassan hos hunden

* L-carnitin ger mättnadskänsla och ökar fettmetabolismen hos hunden

* främjar bra ledhälsa genom ökat innehåll av antiinflammatoriska fettsyror, vilket är viktigt för att den överviktiga hunden skall kunna röra på sig och gå ned i vikt

* fullkorns korn & havre minskar glykemiskt index vilket är viktigt som del i behandlingen av diabetes mellitus

Innan ni påbörjar dieten rådfråga veterinär. Fodret skall inte ges till valpar.

Säljes i tre olika förpackningsstorlekar: 2 kg, 7,5 kg och 13 kg.

Specific Weight Reduction (CRD-1)