Centaura insektsmedel till häst & ryttare

Nu finns skydd för dig, din hästmot irriterande flugor, myggor samt mot sjukdomsframkallande fästingar. Sprayen ger din häst skydd mot flugor, mygg och knott i upp till 24 timmar. Hästen skyddas desutom i 14 timmars mot fästingar. Ingen tävlingskarens.

Centaura är enkelt att spraya på häst & människa.

Centura insektsmedel ger dig som människa skydd mot myggor i 11 timmar, mot bitande flugor i upp till 5 timmar & mot fästingar i upp till 14 timmar. Sprayen är perfekt för att skydda sig själv och hästen mot fästingar som kan sprida dödliga sjukdomar. Skydda er innan ni beger er ut i fästingtäta områden. Centaura ger er skydd med en gång efter att du sprayat dig själv eller dina djur.

Centaura innehåller icaridin som är den aktiva substansen och är godkänd av kemikalieinspektionen. Icardin är den insektsprodukt som WHO har godkännt som förebyggande medel emot malaria

Läs mer om hur du kan skydda din häst ifrån knott här.

Dosera på häst:

Det är lätt att använda, du sprayar på 10-15 cm avstånd & fördela produkten försiktigt med svepande rörelser. efter att du sprayat skall djurets päls vara fuktig. Hästens huvud fördelar du produkten med genom att spraya i din handflata & stryk jämnt ut över huden.

Dosera på dig själv:

Spraya jämnt på exponerad hud. när du fördelar centaura i ansiktet så sprayar du i handflatan och gnider i i ansikte. Håll ögon och mun stängda.

Förpackning: 250ml

Centaura insektsmedel till häst & ryttare

Centaura är enkelt att spraya på häst & människa.