Dasuquin Advanced Cats (60 strökapslar)

Dasuquin Advanced för katter är nu äntligen här! Den unika kombinationen av glukosaminer, kondroitinsulfat, ASU (avoca extrakt), grönt tee och indisk rökelse (Boswellia serrata) hjälper till att minska inflammation och stödjer leden vid påfrestningar i rörelseapparaten.

Dasuquin Advanced for katter är NUtramax mest kompletta tillskott för att minska problem för sjukdomar i rörelseapparaten för katter. Dasuquin Advanced innehåller samma beprövade ingridienser som Dasquin:

Avocado/sojabön-extrakt (ASU) som bla. verkar antiinflammatoriskt.

Glukomsaminhydroklorid som stödjer ett skadat ledbrosk

Chondroitinsulfat som även det stödjer ledbrosket och leden.

Utöver dessa för leden positiva ämnen innehåller Dasuquin advanced cat även:

Boswellia Serrata- indisk rökelse som verkar ha en antiinflammatorisk effekt på skadade leder samt grönt tee.

Artros hos katt är mycket vanligt och risken för att drabbas ökar med kattens ålder. Hos katter runt 10 år kan det vara så många som upp till 70% av katterna som är drabbade av artros. Dock är katten en mästare på att dölja sina smärttecken. Läs mer om artros hos katter för att lära dig hur du kan upptäcka denna vänliga ålderskrämpa hos din katt!

Dasuquin Advanced för katter kan användas för katter med konstaterad artros men även till katter med skador eller medfödda edfekter i rörelseapparaten. Risken för att drabbas av förslitningar i lederna ökar även vid övervikt.

Dosering

Dasuquin Advanced finns i smakliga kapslar som du antingen kan ge som de är eller öppna och strö över din katts mat. Lättast är att blanda det i mjukmat.

Dasuquin Advanced for Cats comes in a tasty and easy to use sprinkle capsule that can be given as a pill or sprinkled on top of your cat’s favorite food.

Startdosering - 4- 6 veckor

Under 5 kilo kroppsvikt - ge 1 kapsel om dagen på maten

Över 5 kilo kroppsvikt - 2 kapslar dagligen ovanpå maten

Efter startperioden kan man pröva att gå ned till halva dosen. Men hos katter med tydliga tecken på artros så kan man fortsätta att ge den högre startdosen tills vidare.

Dasuquin Advanced Cats (60 strökapslar)