Flectabed Q värmande bädd

Unik bädd för katt & hund som behåller värmen utan att använda elektricitet. Teknik framtagen av NASA´s forskare som gör att djurets kroppsvärme reflekteras tilllbaka till djuret. Perfekt bädd för alla hundar & katten men särskilt för dem med sjukdomar i rörelseapparaten. finns i olika storlekar.

• 46x36 cm
  • 94x71 cm
  • 66x51 cm
  • 127x76 cm

Flectabed är en revolutionerande lättviktsprodukt med många lager som ger en mjuk och skonsam bädd för djurets leder. För den äldre hunden och katten som får mer eller mindre förslitningar i leder och kropp är bädden skonsam samt att värmen som alstras  har en liten smärtlindrande effekt vilket är viktigt för djure med problem i rörelseapparaten. Finns i många storlekar i Brun eller beige färg. Denna bädd är lämplig för katt och minihund.

Storlekar:

46x36 cm (till katt & minihund)

66x51 cm (stor katt & liten hund)

94x71 cm (mellanstor hund)

127x76 cm (stor hund)

För katten med artros kan bädden även läggas i vår elementhängare för att ge extra värme till exempel under vinterhalvåret.

Överdraget kan lätt tas av och tvättas.

För äldre djur och djur som har problem med stela/smärtande leder är Glukosaminoglykaner viktiga att ge som tillskott. Det skall dock vara rätt sammansättning av glukosaminer och condrotinsulfat som då ger bästa effekt.

Flectabed Q värmande bädd