Cosequin DS tuggtabletter

Cosequin är ett kosttillskott för hund vid behandling av artros och cystit. Det är ett av marknadens ledande kosttillskott för katter & hundar med artros eller sjukdomar i rörelseapparaten. Preparatets renhet samt sammansättningen mellan chondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid leder till att det är ett av de mest effektiva.stora förpackningenRestad

• 120 st
  • 240 st

Cosequin glukosaminer för hund ger din hund rörlighet och smidighet.

Cosequin® är en patenterad kombination av glukosaminmolekyler samt glukosaminoglykaner (GAG´s) som tillför de viktigaste näringsämnen till olika viktiga komponenter i leden. GAG-byggs in i regenererat ledbrosk. Smådjurens upptag utav ledstimulerande tillskott är lite annorlunda än människors, varför man skall ge hunden tillskott som är framtaget just för dem. Studier har visat att detbästa resultatet är då man har en kombination av Chondriotin och glukosamin, denna kombination har just Cosequin.

Du kan ge glukosaminer till hund i förebyggande syfte om din hund har medfödda svagheter i sin rörelseapparat så som dysplasier eller felaktiga benställningar. Man kan även ge det till hundar som haft olika skador i led eller skelettet så som frakturer, luxationer, eller korsbandssakadort. Då hunden blir äldre så sker ett slitage i hundens leder och den kan drabbas av artros där bland annat ledbrosket bryts ned och orsakar smärta hos hunden. Med kostillskott som innehåller glukosaminer kan man bromsa upp förloppet samt lindra besvären vid artros. Ibland kan man utöver kosttisllkott innehållende glukosaminer lindra med omega 3 fettsyror samt läkemedel som din veterinär kan skriva ut efter en undersökning. Om hundens symptom på smärta och stelhet ökar tag då din hund till  veterinären för att undersöka orsaken.

Tuggtabletterna har köttsmak och gör det enkelt för dig att ge din hund en friskare ledhälsa och ett aktivare liv. Cosequin finns även i strökapslar.

Innehåll

Cosequin®  tillför de nödvändiga råmaterialen för nybildning av binvävnad, som t.ex kollagen, hyalonsyra och olika sorters gylkosaminoglykaner (GAG). Cosequin®är en patenterad kombination av glykosamin, renat kondroitinsulfat och manganaskorbat.   Ingredienserna håller en mycket hög renhetsnivå och fyller var för sig en primär funktion i kroppens bindvävssyntes.

Glykosamin HCL – huvudämnet i syntesen av bindvävnadens matrix inklusive kollagen och proteoglykaner som binder vatten på ett särskilt sätt och svarar för bindvävnadens stadga. Kondroitinsulfat – viktigaste komponent i proteoglykaner och är en del av bindvävnadens eget skydd mot nedbrytningsenzymerna. Mangan – en nödvändig, bidragande faktor för att biosyntesen av proteoglykaner ska fungera.

Dosering

Kroppsvikt

Initial dos (4-6 veckor)

Underhållsdos

11,5 - 22 kg

2 tablett

1 tablett

22 - 45 kg

3 tablett

1 1/2 tablett

över 45 kg

4 tabletter

2 tablett

För större hundar rekommenderas den större förpackningen på 240 tuggtabletter som då blir mer ekonomisk än att köpa 2 st mindre förpackningar.

Cosequin DS tuggtabletter