Seraquin (60 tuggtabletter)

Seraquin är ett kosttillskott med naturliga komponenter som del i behandling av artros hos hund och katt.Seraquin innehåller kombinationen av både kondrotinsulfat & glukosaminhydroklorid för hjälpa hunden & kattens förmåga att skydda skadat ledbrosk. Läs mer om artros hos katt.

Tipsa om vårt erbjudande om mängdrabatt på Seraquin (Köp 6 betala för 5).800 mg i Lager!

• 800 mg
  • 2 g

Seraquin är fina glukosaminer för katt och hund.  En kombination av både kondrotinsulfat och glukosaminhydroklorid verkar tillsammans och ger en bättre effekt  i förmågan att skydda skadat ledbrosk. Seraquin innehåller även kraftfulla antioxidanter med förmåga att neutralisera fria radikaler och skydda leden.

Ge din hund och katt bra livskvalitet och ett aktivt liv. Seraquin kan ges i förebyggande syfte till de djur som har medfödda svagheter i sin rörelseapparat så som dysplasier, felaktiga benställningar. Tillskottet kan även ges till djur som haft trauma i rörelseappareten så som benbrott eller fall från hög höjd. Den äldre hunden och katten drabbas ofta av artros som är försltningar i lederna. Vi kan inte ta bort de skador som redan skett men vi kan med glukosmainer bromsa upp fortskridandet av skadorna och ockås lindra inflammationen samt till viss del smärtan i leden.

Glukosaminer och kondrotinsulfat är viktiga komponenter i brosket i djurets led. Ofta minskar symptomen på smärta i rörelseapparaten efter 3-4 veckor efter behandlingens start. Vid hälta och tecken på smärta är det viktigt att du kontaktar din veterinär. Ibland kan vi behöva kombinera behandling med olika smärtstillande läkemedel med kosttillskott. Ofta kan djuräagren minska användningen av antiinflammatoriska läkemedel vilka man använder för att minska smärtan hos djuret vid artros.

Artros hos katt

Artros är ett mycket vanligt problem hos våra äldre katter. Problemet är att många katter lider i tysthet. Tecken på smärta hos katt är svåra för kattägaren att upptäcka om man inte vet vad man skall titta efter. Ofta är det förändringar i beteendet hos den äldre katten som kan visa på förslitningar i kattens leder. cirka 60-70 % av katterna vid 10 års ålder drabbas av artros och då katterna når 15 års ålder så kan så många som 90 % ha artros.Artros och kronisk smärta påverkar kattens livskvalitét kraftigt och vi måste hjälpa våra äldre katten genom att lindra besvären på olika sätt. dels genom kosttillskott som seraquin och omega 3 fettsyror så som laxoljor, sedan genom smärtlindrande läkemedel som din veterinär kan skriva ut till dig och sist men minst lika viktigt behöver vi anpassa kattens miljö där hemma för att förenkla och minska stress. Du kan läsa mer om glukosaminer till katt. Här står lite om olika preparat och varför man skall köpa glukosaminer av bra kvalitét.

Kosttillskottet Seraquin är ett av de mest sålda i Sverige och det finns en dokumentation på preparatets effekt. 60 st smakliga (kycklingsmak) tuggtabletter som kan krossas och lätt ges i mat eller direkt i munnen.

Dosering

Seraquin 800 mg för katt & liten hund.

Kroppsvikt

4 tabletter

Ingredienser

Seraquin 800 mg:

Glukosamin HCl 125 mg, kondroitinsulfat 95 mg, standardiserat gurkmejaextrakt 13 mg

Seraquin 2 g:

Glukosamin HCl 500 mg, kondroitinsulfat 380 mg, standardiserat gurkmejaextrakt 50 mg

Betyg
2017-02-20

Seraquin

Det har fungerat så jätte bra till min hund, han har verkligen levt upp sedan han började med detta kosttillskott. Mycket nöjd

Betyg