Denamarin kapslar

Denamarin är levertillskott för hundar och katter. Tillskottet har 2 aktiva ingridienser silybin & SAMe. Vid leverproblem minskar kroppens eget SAMe. Vetenskapliga studier visar att tillskott av SAMe snabbar på leverns återhämtning.Denamarin kan tas i förebyggande syfte & vid behandling av leversjukdom men även som komplement vid behandling av pankreatit.

ANVÄNDNING

Förutom att denamarin stödjer leverfunktionen så kan de aktiva ämnena i kosttillksottet även hjälpa vid andra sjukdomstillstånd. Denamarin kan även hjälpa vid inflammation i bukspottskörteln, pankreatit. Vid långvarig läkemedelsanvändning som kan påverka levern kan denamarin tas i förebyggande och skyddande syfte så som vid behandling av epilepsimedicin och smärtstillande läkemedel vid till exempel artros. Vissa studier på andra djur har även visat att SAM:e kan hjälpa hjärnans kognitiva förmåga och hjälpa till med korttidsminnet samt att en antioxidativ effekt skyddar kroppen mot fria radikaler. Läs er om demens hos katt  samt om fettlever i våra artiklar. Tillskottet skulle därför kunna stödja äldre hundar och katter.

Kapslarna finns i storlekarna 90, 225 & 425 mg

Denamarin kapslar