Kattlåda oval i blandade färger

MPS Germini oval kattlåda är en vanlig ekonomisk kattlåda utan kant. Perfekt som ordinarie eller som extra kattlåda då du har fler katter i ditt hem.

Den ovala kattlådan kan användas av alla katter som gillar att ha koll på omgivningen och inte vill ha en täckt låda. Kanten på lådan är inte alltför hög så att äldre katter med artros kan ta sig in och ur lådan utan för stora bekymmer. Lådans mått är 28 x 24 x 8 cm. Lådorna kommer i olika färger.

Vid urinmarkering är det viktigt att dels hitta orsaken till problemet som ofta kan ha en stressutlöst bakgrund. Konflikter mellan katter i flerkattshushåll, dålig hygien på kattlådan, sjukdomar i urinvägarna är bara några av orsakerna som kan leda till aktt katten kissar utanför lådan. Det är viktigt att tvätta bort urinen med enzymatisk spray, Urine Off eller vätska (till mjuka material) för att katterna inte skall fortsätta att markera eller kissa utanför. Ställ sedan fler kattlådor på de ställen där katten kissar men låt dina övriga lådor vara kvar så du inte flyttar dessa vilket kan stressa katten. tänk på placeringen av lådan. Många katter vill ha koll på de andra katterna i hushållet eller om du har en skygg katt så vill den ha kolla på månniskorna i hushållet.

Obs i ett flerkattshushåll där det är konkurrens om resurserna så skall det finnas en kattlåda till varje katt.

De små ovala kattlådorna är även bra att ta med sig på resa då de är lite mindre än vanliga och smidigare att ta med. Lådan går i i vissa större utställningsburar samt transportburar för hundar, då du skall transportera flera katter.

Kattlåda oval i blandade färger