Katt

Erbjudande

Om oss

Katt

Allt för din katt. Här hittar du veterinärfoder som Royal Canin, Hills & Specific diets samt olika dieter för tex foderallergi, övervikt, njursjukdom, artros. Veterinärbutiken har även gulkosaminer,medicinska schampon. För den stressade katten hittar du även Feliway & zylkéne som har en naturlig lugnande verkan på katten. Veterinärbutiken har även sett till att ha ett stort urval av produkter för den äldre katten samt för katter med njursvikt.

Mer

Katt Det finns 1 produkt.

Underkategorier

• Användningsområde
  • Kattfoder

Veterinärbutiken säljer foder som veterinärer rekommenderar till sina djur. Om du söker medicinska dieter eller friskfoder av bästa kvalitet finns det hos oss. Fodret du ger din katt kan förebygga och behandla sjukdomar så som övervikt, diabetes, leversjukdomar, njursjukdomar samt urinstensbildning. Vi har öven flera allergifoder Hypoallergenic och specific food allergy management plus, för katter med foderallergi samt luftburen så kallad atopi. Du hittar foder från både Royal canin & Specific & Hills vilka är ledande inom nutrition hos katter. Vi har även ekologiskt foder till katt för dig som värnar om miljön.

• Kattgodis
    Här hittar du läckerheter till din katt.
  • Kosttillskott
    Om du söker kosttillskott för en friskare & gladare katt så hittar du dem hos veterinärbutiken. Här finns produkter som lindrar artros, allergi, ideopatisk cystit samt som njurpåverkan. Vi säljer endast de bästa produkterna för din katt så som cosequin, seraquin, zylkéne, viacutan, megaderm och Renalzin.
  • Utrustning
    Här hittar du lite smått och gott för din katt, så som fästingplockare o´tom, cat cor (plastkulor för urinprovstagning), pillergivare och tuffa katt scarfer.
  • Leksaker

Alla katter behöver få leka för att må bra. För att minska stress och stressrelaterade sjukdomar, så är aktivering en viktig del i miljöförändringarna i kattens hemmiljö. Vi har aktiveringsbollar för katt samt Nina Ottosson Catpyramid. Med kattmynta spray kan man spraya på leksaker och klösträd för att göra dem oemotståndliga för katten.

• Skötsel

Veterinärbutiken värnar om din katt. Vi har därför försökt samla produkter för ett ökat välbefinnande och en bättre hälsa. Här hittar du produkter för en bättre munhälsa, så som tandborstar och tandkrämför katt. Du hittar produkter för päls och hudvård så som kattborstar och skrapor. Vi har även produkter för att minska stress hos katt som Feliway, zylkene, samt kattmynta. Vid urinmarkering har vi hjälpen med Urine Off urinborttagning. Hos oss hittar du även klotänger, ögon och öronrengöring.

• Kattsand

Hos oss hittar du kattsand och andra produkter som främjar god hälsa och naturligt beteende på lådan. EcoLife är vårt ekologiska kattströ. Vi erbjuder även stora och små kattlådor med lock och utan lock för att tillmötesgå alla katt-personligheter.

Visar 1 - 1 av 1 artikel
  • 200,00 kr

Zylkène är ett naturligt kosttillskott för att minska stress hos hund och katt. Zylkène används vid tecken på oro eller förebyggande då djuret kommer ställas inför en hög stressbelastning så som flytt, ny familjemedlem, inför nyår. TIPS! Nu finns också Zylkene för häst!

Visar 1 - 1 av 1 artikel